.

ja det var en väldigt bra fråga, hur beskriver man kärlek utan att det låter smörigt?
varför säger man smörigt? smör är ju gott?
eller ligger det "smöriga" mest i syftet "kletigt"?
vad är det som är negativt med "kletigt" då?
eller kanske i att smör är fett, fett är ju fett eller?
väldigt gott?

vem kom på att man ska ersätta betydelsen "klyschigt" med "smörigt" istället, undrar jag?....
VARFÖR SÄGER MAN SMÖRIGT?


nej det var ju inte det jag skulle skriva om.
mest att inte ens snön får mig på dåligt humör eller tycks framkalla självmordtankar eller andra eremitiska känslor som brukar uppkomma på vintern, när du finns hos mig. jag kom på att det är någon krydda du luktar, din personliga doft. när jag tänker på dig så tänker jag på två stora fina blåa ögon som tittar på mig med respekt och kärlek, vänlighet och allt gott världen plötsligt tycks vilja ge mig. när jag tänker på dig tänker jag på en och annan tupp, snus, älgstockar, judekrig,  kineser och andra saker som anses som standard. fast mest tänker jag väl kanske inte så mycket alls, blundar mest och vill sätta karlssons klister mellan våra läppar, mina händer i din nacke och dina händer på min midja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0